Monday, December 24, 2007

Happy new year by edy.sdn3ciampel@yahoo.com

WALPEPER 2008

Waktu begitu pantas
Mencantas dan memangkas
Sehingga aku tidak lagi tangkas
Mengutif apa yang terlepas

2007 meskipun pergimu bukan dihalau
Namun Pamitmu penuh rela
Meski baktimu tidak ternilai
Yang tinggal kenangan tercalar

Ketika aku masih lagi mencerna
Tentang semalam yang belum tersempurna
Kau terus melangkah dengan saktinya
Bagaikan bersayap sang gatot kaca

Sebelum sempat aku mengolah
Untung nasib yang berjumlah
Mengemaskini yang sudah sudah
Kau tetap jua melangkah

2008 ketika aku masih termanggu
Kau telahpun menunggu
Muncul membelek diari baru
Menzahirkan kenyataan yang sudah tentu

Hadirmu tetap menceriakan hari
Selagi mentari masih menyinari
2007 yang mau pergi
aku rela
2008 yang datang aku dakapi

Meskipun waktu tangkas berlari
Moga tidak lagi aku ditinggali
Oleh masa yang terdetik tanpa henti
Dan tiada jua kukesali

Apa yang berlalu menjadi sejarah
Tetap berharga tidak ternilai
Karena kejayaan hari ini akan bermula
tak lama lagi
Menjadi ingatan generasi mendatang

istimewa buat buat Maria Ibrahim g.p besut.

http://Koriningtyas.mobileplay.com

_
BUKU TAMU >>>>>
[[ GUESTBOOK ]]

http://my.wapshare.us/htmlgb.php?id=4744

<<< @WAPSHARE.US

No comments: